واکنش کنعانی به جنایت رژیم صهیونیستی در "المواصی"

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مکتب سید حسن نصرالله زنده است و ما تردیدی نداریم که جبهه مقاومت و ملت لبنان مرگ صهیونیست و آزادی قدس شریف را در بیت المقدس برگزار خواهند کرد.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) نهم مهرماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

وی در ابتدا شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

* خون شهید نیلفروشان  و دیگر شهدای ما هدر نخواهد رفت

کنعانی بیان کرد: مرام و مکتب سیدحسن نصرالله زنده خواهد ماند و تردید نداریم جبهه مقاومت، ملت فلسطین و ملت لبنان مرگ صهیونیسم و جشن آزادی قدس شریف را در آینده نزدیک در بیت‌المقدس برگزار خواهند کرد و رژیم غاصب صهیونیستی ازاین‌گونه جنایات قطعاً طرفی نخواهد بست و شکست ترمیم‌ناپذیر خود را با توسل به این‌گونه جنایات و روش‌های شوم و ننگین تروریستی هرگز ترمیم نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: رژیم آمریکا در تداوم حمایت‌های ننگین و شرم‌آور خود از این همه جرم و جنایت این رژیم هیچ دستاورد راهبردی را در منطقه به دست نخواهد آورد و شکست‌های سنگین سال‌های اخیر در منطقه را با توسل به این روش‌های شرم‌آور جبران نخواهد کرد.

کنعانی به روح شهید نصرالله ادای احترام کرد.

وی به روح شهید نیلفروشان هم درود فرستاد و گفت: خون این شهید و دیگر شهدای ما هدر نخواهد رفت.

* اقدامات ایران در پی ترور شهید سیدحسن نصرالله

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اقدامات ایران در پی شهادت سیدحسن نصرالله اظهار داشت: ایران اقدامات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی خود را فوراً در دستور کار قرار داد و با حضور آقای عراقچی در نیویورک و ادامه برنامه‌های ایشان در حاشیه نشست مجمع عمومی، ایشان در همان جا مواضع و دیدگاه‌های روشن ایران را در این رابطه اعلام کرد.

وی افزود: به‌عنوان ایران و دستگاه دیپلماسی به نمایندگی از نظام و دولت و ملت بیانیه‌ای را فوراً صادر کردیم و آقای عراقچی در همان جا اعلام مواضع ایران را در دستور کار قرار داد و با حضور در نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل مواضع و دیدگاه‌های ایران را در این رابطه اعلام کرد و ضمن محکوم کردن شدید اقدام جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی، این اقدام را تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام و خواستار اقدام فوری و بازدارنده شورای امنیت شد.

کنعانی بیان کرد: عراقچی در گفت‌وگو با مقامات ذی‌ربط از جمله دبیرکل سازمان همکاری اسلامی درخواست برگزاری نشست فوق‌العاده سران را مطرح کرد و در ادامه پیگیری‌ها سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه رسمی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت مواضع و دیدگاه‌های ایران را رسماً اعلام و خواستار اقدام فوری و جدی شد و اعلام شد ایران در دفاع از منافع ملی و امنیت خود بر اساس حقوق بین‌الملل از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

* رژیم صهیونیستی  بدون توبیخ و تنبیه نخواهد ماند

وی گفت: در این نامه ترور ضمن محکوم کردن ترور شهید نصرالله و شهید نیلفروشان، هشدار دادیم تداوم این اقدامات می‌تواند منطقه را به ناامنی و درگیری هدایت کند.

کنعانی بیان کرد: مجموعه اقدامات ایران ادامه خواهد یافت. ایران در مشورت نزدیک با مقامات دولت لبنان این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد. معاون اول رئیس‌جمهور گفت‌وگوی تلفنی با نجیب میقاتی داشت و مواضع موردنظر تبادل شد و اینکه اتخاذ اقدامات جدی در دستور کار لبنان قرار بگیرد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ایران هیچ یک از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در ارتباط با اهداف مرتبط با ایران را بدون پاسخ نخواهد گذاشت و رژیم صهیونیستی برای جنایاتی که در حق ملت ایران و محور مقاومت و اتباع و شهروندان و نظامیان ایرانی مرتکب شده بدون توبیخ و تنبیه نخواهد ماند و ایران اقدامات متناسب و قاطع خود را در این رابطه انجام خواهد داد.

* اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: انتظار به حق ملت فلسطین این است و حکمت و عقلانیت سیاسی ایجاب می‌کند کشورهای اسلامی از همه ظرفیت‌ها از جمله اقتصادی برای اعمال فشار بر این رژیم استفاده کنند. مطالبه ملت‌ها و نمایندگان مجلس از دولت‌ها حائز اهمیت است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: ان‌شاءالله شاهد حمایت جدی کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین و اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی باشیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که دولت آمریکا از ابزار تحریم به‌عنوان سلاح علیه کشورهای اسلامی استفاده کرده، ولی کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های خود برای مطالبه مشروع و به حق خود و مطالبه حقوق ملت فلسطین استفاده نکردند.

کنعانی اضافه کرد: دولت‌های اسلامی باید از حقوق ملت‌های اسلامی حمایت جدی و قاطع داشته باشند.

* تحریم رسانه‌های روس

سخنگوی وزارت خارجه درباره تحریم‌ شبکه‌های روس زبان و بسته شدن سایت‌های آن اظهار داشت: این دوگانگی حرف و عمل است که از سوی کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا و متحدان اروپایی آن شاهدیم که در شرایطی از چرخش آزاد اطلاعات و اطلاع‌رسانی شفاف و آزادی بیان صحبت می‌کنند و شعار می‌دهند که در عمل کاملاً خلاف آن عمل می‌کنند و از ابزار تحریم نه فقط علیه دولت‌ها و ملت‌ها به‌ویژه علیه رسانه‌های مستقل و همچنین رسانه‌های حوزه مقاومت استفاده می‌کنند. این دوگانگی آشکار در رفتار و عمل آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی است.

وی افزود: این روش سازنده‌ای نیست. این هم در کنار دیگر روش‌های غیرقانونی است که آنها در تحریم کشورها و دولت‌های مستقل از جمله تحریم دارویی، از تحریم رسانه‌ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند. 

کنعانی گفت: این غیر قابل قبول و از نظر ما مردود است.

* جنگ‌طلب نیستیم

کنعانی در پاسخ به سؤالی اظهار داشت: ایران از ابتدای شروع بحران در غزه با نگاه به‌ضرورت حمایت از مردم فلسطین و حفاظت از صلح و ثبات و امنیت در منطقه مواضع و دیدگاه‌های روشنی داشت و اقدامات دیپلماتیک گسترده‌ای را با هدف اولاً توقف جنگ ظالمانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و در ثانی کمک به تحکیم صلح و ثبات در منطقه و ممانعت از گسترش دامنه جنگ در منطقه انجام داد.

وی افزود: ایران معتقد بود جنگ در غزه اشغالگران را به هیچ یک از اهداف اعلام شده آنها نخواهد رساند.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: ایران به جامعه جهانی هشدار داد که ادامه جنگ صهیونیست‌ها می‌تواند دامنه بی‌ثباتی و ناامنی و خطر جنگ را به منطقه گسترش دهد.

این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: این بدان معنا نیست که ایران از جنگ می‌ترسد. ما جنگ‌طلب نیستیم. ایران و ملت ایران جنگ‌طلب نیستند، اما برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه تلاش می‌کنند و در مقابل هرگونه اقدام ماجراجویانه و تعدی به امنیت ملی ایران و مورد هدف قراردادن منافع و امنیت ملی ایران هیچگاه دست بسته نمانده و نخواهند ماند.

وی تصریح کرد: کسی که در مقابل امنیت ملی ایران بایستد، قطعاً پاسخ این گونه اقدامات ماجراجویانه را بدون هیچ تردیدی دریافت خواهد کرد.

* دست و پای متجاوز را قطع خواهیم کرد

کنعانی افزود: شعار نمی‌دهیم و عمل می‌کنیم و عمل خود را نشان دادیم. ما در عمل نشان دادیم که در مقابل متجاوزان و ماجراجویانی که قصد دارند به امنیت ملی ایران تعدی کنند، به حاکمیت و امنیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران تعدی و تجاوز کنند، قاطع می‌ایستیم و پشیمان کننده عمل خواهیم کرد و دست‌وپای متجاوز را قطع خواهیم کرد.

وی چفیه به گردن انداخت و تصریح کرد: ملت ایران فرزندان عملیات الی بیت‌المقدس هستند. اگر شرایط ایجاب کند و زمان آن برسد، عملیات الی بیت‌المقدس را تا خود بیت‌المقدس ادامه خواهیم داد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: کسی در توانایی ایران برای پاسخگویی ایران به هیچ متجاوزی تردید نکند. کسی در توانایی ایران برای پاسخ دادن به اقدامات ماجراجویانه و احمقانه رژیم صهیونیستی تردیدی نکند؛ ما عمل می‌کنیم. دنیا این را می‌داند و دیده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی افزود: اسرائیل در نتیجه عمل ما امروز در سراشیبی سقوط قرار دارد. این رژیم باید بداند این ترورها رژیم جنایت‌کار را از خطر سقوط نجات نخواهد داد. این جنایت‌ها امنیت را به سرزمین‌های اشغال شده رژیم غاصب برنخواهد گرداند.

وی گفت: این جنایت‌ها شکست ترمیم‌ناپذیر صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی را جبران نخواهد کرد و چهره جنایت‌کار صهیونیست‌ها را نزد افکار عمومی دنیا ترمیم نخواهد کرد. 

کنعانی بیان کرد: قطعاً ایران برای حمایت از امنیت ملی و متحدان خود ذره‌ای تردید نخواهد کرد و اقتدار لازم را در این زمینه دارد و در عمل بارها و بارها اثبات کرده است.

* برجام ارتباطی با هیچ موضوع دیگری ندارد

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات هسته‌ای و دیدار رئیس‌جمهور فرانسه با پزشکیان در نیویورک اظهار داشت: برجام موضوع مشخص و هدف مشخصی دارد و ارتباطی با هیچ موضوع دیگری ندارد. فضای دیپلماتیک برای ادامه گفت‌وگوها برای بازگشت مسئولانه و متعهدانه همه طرف‌های برجام به توافق باز است و این موضوع ارتباطی با موضوعات دیگر ندارد و چارچوبش مشخص است.

* سفر گروسی به تهران

وی درباره سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران نیز بیان کرد: درباره سفر گروسی مذاکراتی صورت گرفته و این سفر امر بدیعی نیست و این ارتباطات دیپلماتیک و آمد و رفت‌ها و گفت‌وگوها وجود داشته است و در چارچوب توافقاتی که وجود دارد امکان سفر مجدد ایشان در چارچوب گفت‌وگوهای انجام شده وجود دارد و در زمان مقتضی خود انجام خواهد شد. 

کنعانی ادامه داد: گفت‌وگوها در سفر اسلامی به وین مثبت بوده و گفت‌وگوهای عراقچی با گروسی هم خوب بوده و اگر در آژانس هم اراده‌ جدی برای پیگیری امور مشترک در چارچوب حرفه‌ای و تخصصی آژانس وجود داشته باشد، امکان استمرار این گفت‌وگوهای حرفه‌ای و حل‌وفصل مسائل باقیمانده بین ایران و آژانس وجود دارد.

خبرنگاری با بیان اینکه گروسی صحبت از برجام ۲ مطرح کرده نظر کنعانی را جویا شد و وی در پاسخ گفت: از خود آقای گروسی بپرسید که منظورش چه بوده است.

* هیچ نیروی نیابتی در منطقه نداریم

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی تصریح کرد: ایران هیچ نیروی نیابتی در منطقه ندارد. جریان‌های مقاومت در منطقه نمایندگان ملت‌ها و کشورهای خود در مقابله با اشغالگری و تجاوزگری بیگانگان هستند. آنها نمایندگان ملت خود و برآمده از متن ملت‌ها و کشورهای خود هستند و به‌هیچ‌ وجه نیروهای نیابتی ایران به شمار نمی‌روند.

وی افزود: نیروهای مقاومت در منطقه در چارچوب منافع کشور و ملت خود عمل می‌کنند. این در مورد فلسطین و لبنان مصداق دارد و آنها در روند سیاسی عملاً بخشی از روند سیاسی کشورشان و شریک در ساختارهای سیاسی، دولتی و پارلمانی کشورشان هستند. 

کنعانی گفت: ایران به رویکرد اصولی و اساسی خود در حمایت از گروه‌های مقاومت پایبند است. در مسیر حمایت از امنیت ملی خود قاطع و بازدارنده عمل می‌کنیم و احیاناً داشتن زمان یا طولانی شدن برخی از اقدامات به معنای نادیده گرفتن اقدامات تجاوزکارانه متجاوزان نیست. 

این دیپلمات ارشد ایرانی تصریح کرد: هیچ اقدام متجاوزانه‌ای از فهرست اقدامات ایران پاک نخواهد شد و ایران قاطع عمل خواهد کرد.

* برای دفاع از ملت فلسطین منتظر کسی نمی‌مانیم

وی در پاسخ به سؤالی گفت: اهدای بمب‌های یک تنی به رژیم صهیونیستی برای استفاده‌های ضدبشری علیه اماکن مسکونی و آوارگان ساکن در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی، مدارس محل سکونت آوارگان و علیه منطقه پرجمعیت و متراکم از ساکنان مدنی و شهروندان در ضاحیه جنوبی بیروت چه نسبتی با شعار حقوق بشر و دفاع از آن دارد؟ آنها چه پاسخی برای افکار عمومی دنیا دارند؟

کنعانی ادامه داد: آنها که با شعار دفاع از یک شهروند در یک کشوری همه امکانات سیاسی، رسانه‌ای و ابزارهای اقتصادی خود را برای اعمال فشار بر آن کشور در راستای مطامع سیاسی خود به کار می‌گیرند، برای کشتار ۴۲ هزار انسان بی‌گناه که بیش از ۱۵ هزار زنان و کودک در جغرافیای فلسطین چه پاسخی دارند؟

وی گفت: ایران به مسئولیت‌های خود عمل کرده و خواهد کرد. برای دفاع از ملت فلسطین منتظر کسی باقی نمی‌مانیم و از ابتدای پیروزی انقلاب عمل کرده و هزینه‌های سنگینی پرداخت کردیم. در جغرافیای ایران هم میزبان آوارگان زیادی از افغانستان هستیم که عامل گرفتاری و آوارگی مردم افغانستان همین آمریکا و ناتو هستند.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: ایران در شعارهای خود صادق است و آنهایی که این وضعیت اسف‌بار را در منطقه ایجاد کردند باید پاسخگو باشند. 

این دیپلمات ارشد ایرانی اظهار داشت: این از مسئولیت کشورهای مستقل کم نمی‌کند که به ارسال کمک‌ها به مردم فلسطین و لبنان اقدام کنند.

* اعتراف آشکار به همراهی در این جنایت

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: اعتراف مقامات آمریکایی به اینکه این بمب‌های سنگرشکن را در اختیار رژیم اشغالگر قرار داده چیزی جز اعتراف آشکار به همراهی در این جنایت نیست.

* بی‌ثباتی مخل امنیت ایران و پاکستان

کنعانی درباره عملیات تروریستی جیش الظلم به راسک و خاش اظهار داشت: این گروه جنایت پیشه جزو گروه‌هایی است که تحت حمایت طرف‌های مشخص از سوی نظام سلطه مورد استفاده ابزاری و سوءاستفاده قرار می‌گیرد. 

وی افزود: ما و پاکستان در خصوص ثبات و امنیت در منطقه موضع و رویکرد مشترک داریم. بی‌ثباتی در منطقه برای امنیت ایران و پاکستان مخل است و دو کشور برای مبارزه با تروریسم اتفاق‌نظر دارند و همکاری‌های خود را ادامه خواهند داد.

* رژیم صهیونیستی مهم‌ترین عامل بی‌ثباتی در منطقه

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤالی گفت: مقابله با عوامل بی‌ثباتی در منطقه و تلاش برای متوقف کردن ماشین جنایت جنگی رژیم صهیونیستی تنافری با تلاش‌های ایران برای گفت‌وگوهای سازنده با طرف‌های مختلف در دنیا و مشخصاً طرف‌هایی که مایل باشند با ایران برای رفع مشکلات و اختلافات و سوءتفاهمات مبتنی بر احترام متقابل گفت‌وگو کنند، ندارد.

وی گفت: به حمایت از ملت‌های منطقه، جریان‌های مقاومت و دولت‌های منطقه در مقابل تجاوزگری رژیم اشغالگر پایبند هستیم و معتقدیم حمایت دولت‌های غربی از این رژیم عامل تشدید تنش و بی‌ثباتی در منطقه است و اگر به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستند باید به این حمایت‌های غیر قابل دفاع پایان دهند.

کنعانی افزود: به حمایت از مردم فلسطین و دولت لبنان ادامه خواهیم داد. معتقدیم رژیم غاصب صهیونیستی مهم‌ترین عامل بی‌ثباتی در منطقه است. مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مغتنمی بود که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه مواضع ایران را در نشست‌های متعدد چه در سخنرانی در مجمع‌ عمومی چه در شورای امنیت و چه در دیدارهای دوجانبه مطرح کنند.

* پاسخ به ترور شهید هنیه قطعی است

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات منتسب به پزشکیان مبنی بر اینکه می‌خواستیم در پی ترور شهید هنیه به اسرائیل حمله کنیم ولی آمریکا و اروپا گفتند حمله نکنید؟ گفت: درباره ادعاهای رسانه‌ای صحبت نمی‌کنم. آنچه مسلم است پاسخ به اقدام جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه در تهران قطعی است و در آن تردیدی نیست و جنایت‌کاران از پیگرد و تنبیه در امان نخواهد ماند.

وی گفت:‌ حمایت ما از ملت فلسطین و مقاومت فلسطین در جای خود محفوظ است و این در کنار هم ادامه خواهد یافت.

* فشارپذیر نیستیم

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤالی درباره مطالب منتشر شده درباره شرط و شروط گذاشتن فرانسه پس از دیدار با پزشکیان و همچنین درخواست وزیر خارجه انگلیس از عراقچی برای اعمال فشار بر حزب‌الله گفت:‌ ایران نشان داده فشارپذیر نیست و مقتدر و توانمند است و مواضع و دیدگاه‌های اصولی دارد و در چارچوب گفت‌وگوها مواضع اصولی خود را بیان می‌کند. گفت‌وگوهای ما با طرف‌های مختلف اروپایی در فواصل مختلف صورت گرفته و فرانسه طرف گفت‌وگوی ما بوده است. 

وی افزود: مشروط کردن گفت‌وگوها به خواسته‌ای را رد می‌کنیم و نمی‌پذیریم.

* سفر نخست‌وزیر روسیه به تهران

وی درباره سفر نخست‌وزیر روسیه به تهران گفت که در این سفر با عارف معاون اول رئیس‌جمهور دیدار می‌کند و هیأتی او را در این سفر همراهی می‌کند.

کنعانی با ذکر این نکته که تعدادی از وزرای اقتصادی و مدیران شرکت‌های بزرگ دولتی روسیه نخست‌وزیر این کشور را در این سفر همراهی می‌کنند، افزود: در این سفر درباره آخرین وضعیت روابط ۲ کشور در حوزه‌های اقتصادی و پیشبرد طرح‌های اقتصادی مشترک به‌خصوص در حوزه انرژی و حمل‌ونقل و افزایش مبادلات تجاری گفت‌وگو خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: سند جامع همکاری راهبردی بین ایران و روسیه تنظیم و پاراف شده و امضای نهایی آن موکول به توافق ۲ کشور در تعیین سطحی است که این توافق را امضا کنند.

* در تأمین امنیت و منافع ملی خود قاطع عمل می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره احتمال همراهی آمریکا با رژیم صهیونیستی در صورت حمله ایران به این رژیم بیان کرد: درباره احتمالات از این جایگاه نباید صحبت کنیم. ایران کشور مقتدری است و در تأمین امنیت و منافع ملی خود قاطع عمل خواهد کرد. تجربه نشان داده ایران در حمایت از امنیت ملی خود دست بسته نیست و با قاطعیت و جدیت عمل خواهد کرد.

وی درباره اظهارات منتشر شده به نقل از ولیعهد کویت در نیویورک درباره عدم دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه افزود: مستندات این اظهارات را ندیدم. ایران کشور مهم منطقه در حوزه خلیج‌فارس و غرب آسیا به‌صورت جد معتقد به همکاری‌های منطقه‌ای با همه کشورهای دوست و همسایه و پیشبرد این سیاست در چارچوب عدم مداخله در امور یکدیگر است و همکاری‌های منطقه‌ای را برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه یک اصل می‌دانیم.

* نیازی به اعزام نیروهای داوطلب و کمکی ایران به غزه و لبنان نیست

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار وال‌استریت ژورنال درباره اعزام نیروی داوطلب و کمکی از ایران به غزه و لبنان گفت: معتقدم کشورها و دولت‌های منطقه از جمله در لبنان و فلسطین از توانایی لازم برای دفاع از خود در مقابل تجاوزگری رژیم صهیونیستی برخوردارند و نیازی به اعزام نیروهای داوطلب و کمکی ایران به غزه و لبنان نیست. 

کنعانی ادامه داد: منطقه لبنان و فلسطین در یک جنگ نابرابر قرار دارند و رژیم غاصب به دلیل شکست‌های سنگین در چند دهه گذشته توان رویارویی رودررو با نیروهای مقاومت را ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: لبنان اثبات کرد توانایی به شکست کشاندن رژیم صهیونیستی را دارد در جنگ ۳۳ روزه شکست سنگینی را بر این رژیم و حامیان آن تحمیل کرد.

وی تصریح کرد: جریان مقاومت توانایی حمایت از خود در مقابل رژیم غاصب را دارد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال دیگر وال‌استریت ژورنال درباره اینکه آیا در حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی به غیر از سردار نیلفروشان، ایرانی دیگری شهید شده؟ گفت: تا این لحظه اطلاع دیگری غیر از آنچه که اعلام شده در اختیار ندارم.

* تلاش‌ها برای آزادی محمدرضا نوری ادامه دارد

این دیپلمات ارشد ایرانی درباره مطالب منتشر شده مبنی بر دستگیری جاسوس مرتبط با ایران برای ترور نتانیاهو بیان کرد: اظهارنظری درباره ادعاهای واهی مقامات فاسد رژیم صهیونیستی ندارم.

وی درباره وضعیت محمدرضا نوری شهروند ایرانی بازداشت شده در عراق هم گفت: ایران تلاش‌های سنگین و گسترده‌ای را برای تحقق آزادی محمدرضا نوری انجام داده و موفقیت‌های بسیار خوبی را به دست آوردیم و در سفر رئیس‌جمهور این موضوع محل اهتمام جدی بوده و مقامات عراق اعلام آمادگی کردند در مسیر همکاری‌های دوجانبه برای تحقق آزادی آن کمک کنند.

کنعانی همچنین عنوان کرد که تلاش‌ها تا تحقق آزادی آن ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    8 1
    بله همه اقدامات اسراییل را محکوم می‌کنیم !!! در زمان و مکان مناسب پاسخ می‌دهیم !!!
  • موریس IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    10 1
    بسه دیگه .اینهمه ادعای بیعمل کردید خسته شدند مردم
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    10 1
    دیگه این حرافای پوچ و تکراری خریدار نداره
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    7 0
    اگر حمله کرده‌ بودید ونیروی هوایی صهیونی را از کارانداخته بودید کاربه اینجاها نمی رسيد
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    2 0
    دشمن شب و روز و بی وقفه داره خونین ترین و مهلک ترین ضربات رو وارد میکنه شما هم بگو بالاخره یکزمانی پاسخ مقتضی میدم ! باشه
  • حاجی اذری IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    0 0
    تاحال که دولتمردان قصور کرده اند.واین نتیجه نفوذ غربگدایان دردولت آقای کارنابلده.
  • RS ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    1 0
    فقط حرف می زنید . گوش صهیونیست ها از این حرفها پر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس